Is deze modeshoot een campagne voor boulimia?

Vrije tijd door Vrouwen redactie

Ieder merk probeert zo origineel mogelijk campagnefoto's te schieten. De meest bizarre kleding of dieren worden in het spel gegooid. Toch is er altijd wel één die nog een stapje verder gaat. Ditmaal was dat het sieradenmerk Jewelry Brand Shield. Voor hun nieuwe lijn bedachten zij een fotocampagne die heel veel weg heeft van een reclame voor boulimia. De modellen poseren met hun vingers in de keel, of een hand in elkaars mond op een manier waarop boulimiapatiënten dat ook zouden kunnen doen. De naam van de campagne hint ook in die richting: Disorder sisters. Dat lijkt immers duidelijk te verwijzen naar de Engelse term eating disorder (eetstoornis).

Volgens fotograaf Diego Diaz, die de campagne heeft geschoten, hebben zijn foto'shelemaal niks te maken met boulimia of eten. Hij vind het jammer dat de link met boulimia wordt gelegd maar verzekert dat het niet de bedoeling was. Het zou gaan over de sisters of darkness, die magische krachten zouden hebben. Zou het misschien een marketingstunt zijn? De sieradencollectie is mooi, maar de foto's leiden daar in dit geval nogal van af. Wat vinden jullie?

Bron